謝師週  3-15-2010


 

首先,我要感謝我的兩個兒子在此地讀書,他們的成長經驗和我小時候大大的不同,我很難改變他的軌道,只能向他學習:如何在不同的國度下教育小孩。

台灣的教師節只有放假一天,在我小時候,我們還會尊師重道,教師節去老師家拜訪,給老師添點小麻煩。

小學畢業的蚊子老師,給我們的畢業贈言就是:「你們畢業後,若要回學校看我,或是在街上遇到我,請直接告訴我你是哪一年畢業的學生,叫什麼名字,千萬不要說:『老師,給你猜猜看,我是誰?』我教三十年學生,越老越記不起來了,請大家饒了我。」事過三十年,我還記得老師的教誨。

 

而美國學校沒有教師節,直接就是「謝師週」,但是活動很好玩。

星期一:送一支花給老師,班媽集結成一大束送給老師,每一朵花裡都有學生的小心意。

星期二:讓老師美夢成真!每個學生可以從老師的網站看到老師的許願表是什麼?買老師想   要學生添購的教室用品,雖然是讓老師開心,事實上還是用在學生身上。

星期三:有慶功宴慶祝得獎的模範老師。

                 這一天還是聖派翠克日,每個學生要記得穿綠衣服,不然會被人家捏一下。

星期四:每個學生都要親手做一張卡片送給老師,以表達感激之情。在美國的小孩都很會寫卡片,也很會用卡片表達心中的感激和感謝,簡單實用又誠意十足。

星期五:每個學生帶五元交給班媽,班媽統籌款項,買一張老師喜歡的商店禮物卡,讓老師開心一下。

 

一整個星期裡,學生表達的事都很微小,聚集起來變成很大的誠意和愛心。

利用這樣的機會,讓孩子學習感激老師一年的辛勞,真的是一件有意義的事!

 

 
Teacher Appreciation Week
*** These activities are strictly optional! This is just a small way of giving back to our wonderful teachers for all that they do for our children.
 



**Monday 3/15: "Make Your Teacher Feel Like a Star"- Student may bring in a flower from the store or garden to make a bouquet from the class.(Room parents will help put it together)

 


**Tuesday 3/16: "Make a Wish Come True"- Students have the opportunity to bring in school supplies from their teacher's wish list. (Room Parents will notify you via email with specific classroom wishes)




**Wednesday 3/17: "Teacher Academy Awards Luncheon" - A special luncheon will take place after school for the teacher's only. Students still need to bring a lunch today.



 


**Thursday 3/18: "Thanks for Making a Star Out of Us!" Students are asked to bring in a handmade card from home for their teacher.


 


 **Friday 3/19: "And the Award Goes to..." We are going to award our teacher's with $5.00 gift cards from various vendors of your choice. (Room Parents will send an email with your teacher's favorites. *For example: Target, Office Max, Starbucks, Cherry on Top, Chipotle, La Sirena Grill, Subway etc.)


 







arrow
arrow
    全站熱搜

    蔚藍 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()